Pewnie dlatego, że to obecnie są jedne z najbardziej popularnych aut na rynku. Jeśli dobrze dobierzemy moc silnika, to w dodatku nie tylko dobrze wyglądają ale również sporo mogą. Ja bez trudu wymijam szpanerów w BMW. Nie, wcale nie jeżdżę szybko. Czasem tylko trochę przyśpieszę.
Co jest minusem Passatów? Głównie drogie, aluminiowe zawieszenie wielowahaczowe. Pogięło ich? Po co mi ono? Dopiero te nowsze wersje mają już normalne zawieszenie, które w razie uszkodzenia, nie przygniata cena naprawy. Inna sprawa, że powyższe wielowahaczowe zawieszenie decyduje o wysokim komforcie jazdy. Na szczęście, na rynku są znacznie tańsze zamienniki, po które można sięgnąć, gdyby konieczna była wymiana zawieszenia.
Dla tych, co planują kupić używanego Passata. Pierwsze co, to wymieńcie rozrząd. Niby rzecz oczywista, a nie wiele osób o tym pamięta a później lament i obrażanie auta, że to niby droga zabawka, skarbonka. Nie oszukujmy się, kupując auto używane zawsze trzeba się liczyć z pewnymi kosztami. Średnio jest to około 2 tyś na takie najpotrzebniejsze naprawy kosmetyczne, by faktycznie było możliwe cieszenie się bezawaryjnością auta.